onsdag 14 januari 2009

Att drabbas av sjukdom

Sjukdom drabbar ung gammal rik eller fattig. Min uppfattning är att dom som växt upp i s k "ekonomiskt oberoende" har väldigt svårt att axceptera att den största risken med att leva är att man kan DÖ. Har man växt upp med lite lagom helvete så är det min övertygelse att man har lite lättare att "ta"en motgång d v s en svårare sjukdom. Jag menar man måste i vissa fall kämpa lite.Mycket kan köpas men inte livet. Det är något som BRATTS inte fattar. LEV VÄL!

2 kommentarer:

Scylla sa...

Kan völ kanske räknas till BRATTS generationen men inte tror jag att livet är en dans på rosor för det. Eller jo kanske... Livet är en dans på rosor, ibland så dansar man på bladen och ibland på taggarna. Men men det är det inte mycket att göra åt, sånt är livet. Man får ta och göra det bästa man kan av den hand som man har fått. Alla föds vi och alla ska vi dö, allt däremellan blir vad man gör det till.

MVH

Antis kära dotter

anti sa...

Har för en liten stund sedan lyckats med konststycket att komma av sängen,ner på golvet och därefter ett antal lagom steg för att komma upp i "stående"ställning.Varfö detta juxande,? jo jag låg lite mycket i sängen igår och det betalar jag för idag.Sjukdom ?nej SMÄRTA? JAAA! Övergående? NEJ,livslångt.Nog om detta,sjukdom/sjukdomstillstånd är och blir svårt att både prata i och själv uppleva eftersom vi naturligt är olika (tack o lov).Dessa eventuellt dödliga tillstånd ger personer så många känslor och tankar att sortera att man lever i ett kaos,vakum och ett ständigt misslyckande i att hantera dessa så viktiga tankar för att åter kunna styra både kropp och själ igen.Denna prosess håller jag fortfarande på med,varför det frågar du.Jo därför att det finns bara en sak som du kan vara riktigt säker på och det är att man ska dö,och det hade då inte jag tänkt att göra än,Och därför är det ju egentligen bara den som du med säkerhet kan se fram emot,därför.Jag har mycket jäkelskap kvar att göra,tror jag ivarjefall Lycka till oss.