fredag 5 december 2008

Gotlands resan

Körde klockan åtta onsdag morgon, trött och glåmig bara vetskapen att det är 25 mil till Oskarshamn gör en inte piggare.Men resan gick bra ända till första vägbygget, trafikljus gjorde att väntan blev en kvart.Efter tio mil var det dags igen nu hade jag tappat en halvtimme. Så det fick bli plattan i mattan. Men det är gott om hastighetskameror på sträckan till hamnen så det fick bli ett våldsamt gasande i mellan dessa. Båten skulle avgå kl elva ock jag måste vara på plats minst en kvart innan avgång trots ganska vådlig körning så var jag framme tio minuter i elva, springer in på terminalen, fram till kassan med bedjade min frågar jag om hinner med NEJ! blev svaret. D.et blev till att försöka fördriva tio timmar i Oskarshamn. Det är tur att det åtminstånde fins ett internetkaffe i denna håla. Så skall ni någon gång åka till eller från gotland så se till att passa tiden!

1 kommentar:

Mita sa...

Det verkar att ha varit en riktigt lång väntan tills nästa färja, men med nätet går tiden fort.