onsdag 5 november 2008

Veteranen

När vi köpte hus här i skåne,uppstod lite problem.Jag hade några leksaker som behövde stå under tak.Eftersom det inte fanns något garage fick jag kompromissa, det stod ett gammalt uthus på tomten där plaserades mina dyrgripar.Efter 3 år byggde jag ett stort garage där plaserades en fin trike från -85 som jag byggt själv.Den andra hojen glömdes bort pga sjukdom ock andra prioriteringar.Nu cirka åtta år senare rullades även denna in i garaget.Ni anar inte vad tidens tand har ställt till med.Det är en kawasaki 900cc-73 men originalmotorn skar när jag piskade harleys på sveavägen i stockholm.Då köptes en suzuki 750cc med 870cc fabrikstrimm.Fullträff!! den gick som en skållad råtta.I dag kom en kompis och skulle låna lite grejjor,fick syn på moppen och ville köpa den direkt, okey sa jag, det är roligt om någon tar hand om den och kan åka ut på vårkanten och känna känslan av att köra något som man renoverat själv.Kör försiktigt lev längre!!!!

3 kommentarer:

Mita sa...

Då har du gjort en god affär idag.

Kenth sa...

Oj oj om jag fått det tipset innan att du hade en båge som du ville bli av med, synd om Kawan -73 en riktig klassiker för oss som körde på -70 talet.

Mina sa...

Ja..ja den är ju inte betald än.....